```
jueves, 25 abril 2024

Información y noticias de la provincia de Valencia

[:es]Los falleros viven la Crida Virtual desde la nostalgia[:ca]Els fallers viuen la Crida Virtual des de la nostàlgia[:]

Pese a los momentos de nostalgia en las redes, las comisiones falleras intentan vivir con esperanza unas fallas virtuales con sabor a poco.

[:es]Una crida diferente, con sabor a nostalgia y a pesimismo, así han vivido los falleros la Crida Virtual 2021. Y es que la crida de unas fallas que no se van a celebrar y con la mayoría de monumentos acumulando polvo en las instalaciones de Feria Valencia desde marzo de 2020 sabe más a ceniza que a pólvora.

Las redes se han llenado de fotos de tiempos mejores, de la Crida de años anteriores donde al compás de charanga y con las mejores galas salían las comisiones al puente de serranos a escuchar a la fallera mayor anunciar el inicio de las fiestas josefinas. Marcos de fotos, vestimentas falleras, fotos abrazados y sin mascarillas (nadie se las imaginaba hace un año aún), así se han llenado las redes de miles de valencianos que han cumplido quedándose en casa.

Sólo algunos han desafiado al sentido común y se han acercado a unas torres de Serranos prácticamente vacías, sin embargo la mayoría del colectivo fallero ha vivido la crida virtual ofrecida por Junta Central Fallera a través de sus redes sociales: la cual ha consistido en un recopilatorio de momentos de las 10 últimas Cridas, desde la de María Pilar Giménez Santamarina en 2010 a la que, mañana hará justo un año, pronunciaban Consuelo Llobell y Carla García.

Pese a las circunstancias, una palabra llena de esperanza a los festeros: “tornarem”. Las comisiones falleras, expertas en padecer, saben que al virus se le vence del mismo modo que se levanta una falla al tombet, todos a una.

 

 [:ca]Una crida diferent, amb sabor de nostàlgia i a pessimisme, així han viscut els fallers la Crida Virtual 2021. I és que la crida d’unes falles que no se celebraran i amb la majoria de monuments acumulant pols en les instal·lacions de Fira València des de març de 2020 sap més a cendra que a pólvora.

Les xarxes s’han omplit de fotos de temps millors, de la Crida d’anys anteriors on al compàs de xaranga i amb les millors gal·les eixien les comissions al pont de serrans a escoltar la fallera major anunciar l’inici de les festes josefinas. Marcos de fotos, vestimentes falleres, fotos abraçats i sense màscares (ningú li les imaginava fa un any encara), així s’han omplit les xarxes de milers de valencians que han complit quedant-se a casa.

Només alguns han desafiat al sentit comú i s’han acostat a unes torres de Serrans pràcticament buides, no obstant això la majoria del col·lectiu faller ha viscut la crida virtual oferida per Junta Central Fallera a través de les seues xarxes socials: la qual ha consistit en un recopilatori de moments de les 10 últimes Cridas, des de la de María Pilar Giménez Santamarina en 2010 a la qual, demà farà just un any, pronunciaven Consuelo Llobell i Carla García.

Malgrat les circumstàncies, una paraula plena d’esperança als festers: “tornarem”. Les comissions falleres, expertes a patir, saben que al virus se li venç de la mateixa manera que s’alça una falla al tombet, tots a l’una.[:]

Últimas noticias

Contenido relacionado