6:42 am - Monday, 25 May 2020

La Mostra de València amplia la Secció Informativa a 15 títols amb una aposta pel cinema valencià

- Publicidad -Reciplasa Vila-real

La Mostra de València-Cinema del Mediterrani ha ampliat la Secció Informativa, que ha passat dels 10 títols presentats l'any passat als 15 que es podran veure.

- Publicitat -AVL
- Publicidad -Coronavirus
- Publicidad -Escalante GVAMobilitat
- Publicidad -CastelloTributs CaixaOntinyent
- Publicidad -CoronavirusOnda mascarillas
- Publicidad -
Borriana

El més llegit

L’Ajuntament publica una recopilació dels articles periodístics de Carles Salvador

Vicent Pitarch, Lluís Meseguer i Jaume Garcia arrepleguen l'obra del mestre de Benassal divulgada en quatre diaris castellonencs.

Les Juntes de Districte exerciran el control en l’execució dels pressupostos participatius

La Comissió Permanent de Participació Ciutadana i les Juntes seran informades contínuament del compliment de les obres.

Troben ceràmiques en el Torrelló del Boverot d’Almassora després de 16 anys

Trobades noves restes de ceràmica i ossos en el jaciment del Torrelló d'Almassora. Les excavacions permetran datar amb exactitud la construcció de la muralla que envolta l'assentament.

La llista dels morosos de la província de Castelló amb Hisenda

Aquesta es la llista de morosos publicada pel Ministeri d'Hisenda, hem triat només els que corresponen a la província de Castelló.

La Mostra de València-Cinema del Mediterrani ha ampliat la Secció Informativa, que ha passat dels 10 títols presentats l’any passat als 15 que es podran veure en esta edició del festival, que procedeixen de nou països del Mediterrani, i manté la seua aposta pel cine valencià, amb directors de llarga trajectòria i cineastes emergents.

El certamen, que se celebrarà del 24 d’octubre al 3 de novembre als cines Babel i la Filmoteca de València, vol ser un “radar” programat per a identificar el nou cinema fet als països de la conca del Mediterrani, on en els últims anys s’ha produït “una revolució cultural audiovisual els ressons de la qual s’escolten a tot el món”, ha assenyalat l’organització en un comunicat.

Així, destaca la “potent” secció informativa, que creix dels deu títols presentats l’any passat als 15 que es podran veure en aquesta edició. La selecció, que aposta per la diversitat de països de l’arc mediterrani com ara França, Líbia, Palestina, Espanya, Itàlia, el Marroc, Egipte, Portugal i el Líban, inclou diverses estrenes a Espanya i títols destacats que han passat per altres cites internacionals i encara no han accedit a les pantalles comercials espanyoles.

Així mateix, el director de la programació, Eduardo Guillot, ha subratllat que el certamen manté la seua “decidida aposta pel cinema valencià, combinant els treballs de directors de llarga trajectòria amb els de cineastes emergents”. D’aquesta forma, la representació valenciana en la Secció Informativa compta amb tres noms propis: Vicent Monsonís, Pedro Rosado i Lucía Alemany.

En esta edició, la Mostra rescata l’adaptació cinematogràfica de l’obra teatral de Chema Cardeña, ‘Matar al rey’, dirigida per Vicent Monsonís. Es tracta d’una pel·lícula rodada el 2016 i que s’estrena ara.

Així mateix, Pedro Rosado debuta en el cine en valencià amb la seua nova pel·lícula rodada a Gilet, ‘Una dóna amb unes ales tremendes’, que conta la història d’amor d’una parella de més de 30 anys de convivència a la Serra Calderona.

A més, ‘La inocencia’, òpera primera de la valenciana Lucía Alemany, és una pel·lícula de temàtica actual sobre el tabú de l’avortament adolescent. La cinta acaba de participar en la Secció Nous Directors del festival de Sant Sebastià.

La Secció Informativa compta també amb la pel·lícula egípcia ‘Diamond Dust’, del director Marwan Hamed, un fosc thriller polític que s’atreveix a disseccionar els entramats de corrupció en la societat egípcia.

Del Marroc arriba ‘La guérisseuse’, del director Mohammed Zineddaine, que mostra una nova realitat del país, on la dona intenta jugar un paper més actiu i igualitari en la vida diària, encara que sense poder eliminar del tot el masclisme ancestral. Una proposta “tenyida de sang, fetitxismes i reivindicacions”, recentment premiada en el Festival de Nàpols.

Així mateix, ‘Freedom Fields’ és el primer llargmetratge dirigit per una dona en la història del cinema libi. Filmat durant cinc anys, la directora Naziha Arebi segueix la història de tres dones i el seu equip de futbol a Líbia després de la revolució, a mesura que el país s’interna en una guerra civil i les utòpiques esperances de la Primavera Àrab comencen a esvair-se.

VISIBILITZA EL CINEMA PALESTÍ

Per la seua banda, ‘Mafak’ és el debut en la ficció del fotògraf i realitzador de documentals Bassam Jarbawi. El llargmetratge explora el cost físic i emocional que sent un presoner palestí després de passar més de 15 anys tancat en una presó israeliana. La pel·lícula consolida l’aposta de la Mostra per visibilitzar el cinema palestí, després del cicle de l’edició passada.

La representació italiana en esta secció és a càrrec de l’última producció de Federico Bondi, ‘Dafne’, un simpàtic drama familiar en el qual l’actriu primeriza Carolina Raspanti aporta molta vida i textura al personatge protagonista amb síndrome de Down.

A més, l’actriu Maria de Medeiros protagonitza ‘Mar’, de la directora portuguesa Margarida Gil. Es tracta d’una mirada sobre els conflictes latents en el Mediterrani en el moment actual; mentre que la libanesa ‘Are you glad I’m here’, de la directora Noor Gharzeddine, s’endinsa en la problemàtica de la violència masclista, a través d’una visió provocativa que no deixa indiferent i que es va alçar amb el Premi del Públic en el festival de Brooklyn.

“FORTA PRESENCIA” DEL CINEMA FRANCÉS

El cinema francés té una “forta presència” en la Secció Informativa de la Mostra. Del país veí arriba ‘La verdad’, la nova pel·lícula del mestre japonés Hirokazu Koreeda, qui abandona el seu país per primera vegada per a rodar en francés amb Catherine Deneuve, Juliette Binoche i Ethan Hawke.

Del país gal també destaca la comèdia política ‘Los consejos de Alice’ (Nicolas Pariser), que es va fer amb el Premi Label Europa en el festival de Cannes o el contundent documental ‘Zero Impunity’ (Nicolas Blies, Stéphane Hueber-Blies, Denis Lambert), que combina animació i imatge real per a denunciar els autors d’abusos sexuals en conflictes armats.

A més, de França arriben l’òpera primera de Margaux Bonhomme, ‘Head above the water’, que aborda la convivència amb la discapacitat a través d’un magistral treball interpretatiu de Diane Rauxel; i ‘Los miserables’ (Ladj Ly), un retrat dur i realista de la violència policial en els suburbis de París que al maig va guanyar el Premi del Jurado en el Festival de Cannes.

Esta publicació està disponible en : Valencià

Rovira

També te pot interessar

Últimes notícies

La DGT publica novetats sobre els examens de conduir en la desescalada

La Direcció General de Trànsit (DGT) reprén els exàmens teòrics i pràctics per a l'obtenció del permís de conduir en aquelles províncies que es troben en la fase 2.

El Consell demanarà el pas a la fase 2 de tota la Comunitat Valenciana esta setmana

El president també ha expressat la seua voluntat de "desprovincialitzar" el marc de referència de la desescalada i seguir avançant de manera conjunta tota la comunitat.

La Comunitat Valenciana confirma 22 nous casos de coronavirus, tres morts i 54 altes

Per quart dia consecutiu no es registra cap defunció a causa de coronavirus a la província de Castelló.

Castelló suma 3 dies sense morts per coronavirus

Des de l'última actualització no s'ha registrat cap contagi en les residències de la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana registra 30 nous positius, dos morts i 103 altes

Des de l'última actualització no s'ha registrat cap contagi en les residències de la Comunitat Valenciana.

Esta publicació està disponible en : Valencià