[:es] Marco llama a la responsabilidad para evitar un repunte con motivo de la ‘no’ Magdalena[:ca]Marco crida a la responsabilitat per a evitar un repunt amb motiu de la ‘no’ Magdalena[:]

La alcaldesa se ha reunido con la consellera para abordar la situación sanitaria ante unas fechas tan señaladas en Castelló.

[:es]La alcaldesa de Castelló, Amparo Marco, se ha reunido esta mañana con la consellera de Sanidad Universal y Salud Pública, Ana Barceló, para abordar las recomendaciones sanitarias para la ciudad ante la semana de la no Magdalena, cuyas fiestas están suspendidas. Un encuentro telemático durante el que Marco ha trasladado a la consellera su preocupación ante el previsible incremento de la movilidad durante esa semana tan señalada, y su inquietud de que se cree un ambiente festivo que pueda derivar en situaciones de riesgo, como así se lo transmitió el sábado al presidente de la Generalitat, Ximo Puig.

“La semana en la que hubiéramos celebrado la Magdalena coincide en el tiempo con el levantamiento de restricciones autonómicas, y eso nos preocupa porque puede aumentar la movilidad”, ha explicado Marco. “Además, tememos que haya celebraciones en el ámbito público o privado, pese a que estén suspendidas las fiestas, por lo que estamos preparando un dispositivo de seguridad especial para afrontar la próxima semana con la máxima prudencia y evitar que se generen situaciones de riesgo sanitario que supongan un paso atrás en los esfuerzos individuales y colectivos para frenar la curva de los contagios por la covid-19”, ha insistido Marco. “Volvemos a pedir prudencia y responsabilidad a la ciudadanía, y colaboración a la Generalitat, para afrontar con la máxima normalidad posible la semana de la no Magdalena durante la que están suspendidas las fiestas”, ha apuntado.

La consellera de Sanidad, por su parte, ha reiterado la recomendación de que la semana del 8 al 12 de marzo sea lectiva en Castelló, insistiendo así en el mensaje que ya lanzó el presidente de la Generalitat el jueves pasado en el que remarcó la necesidad de evitar un ambiente festivo que pueda derivar en situaciones de riesgo sanitario. Unas recomendaciones que la responsable de Sanidad ha hecho durante la reunión y que ha trasladado también por escrito al Ayuntamiento.

En este sentido, cabe señalar que desde Sanidad se han constatado repuntes de contagios en municipios que han pasado ya por su semana o días de fiestas, pese a que estas estuvieran suspendidas. Un incremento de casos que se achaca a celebraciones o encuentros que se mantienen pese a que las fiestas en sí estén oficialmente canceladas.[:ca]L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, s’ha reunit este matí amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per a abordar les recomanacions sanitàries per a la ciutat davant la setmana de la no Magdalena, les festes de la qual estan suspeses. Una trobada telemàtica durant el qual Marco ha traslladat a la consellera la seua preocupació davant el previsible increment de la mobilitat durant aqueixa setmana tan assenyalada, i la seua inquietud que es cree un ambient festiu que puga derivar en situacions de risc, com així li ho va transmetre el dissabte al president de la Generalitat, Ximo Puig.

“La setmana en la qual haguérem celebrat la Magdalena coincideix en el temps amb l’alçament de restriccions autonòmiques, i això ens preocupa perquè pot augmentar la mobilitat”, ha explicat Marco. “A més, temem que hi haja celebracions en l’àmbit públic o privat, malgrat que estiguen suspeses les festes, per la qual cosa estem preparant un dispositiu de seguretat especial per a afrontar la setmana vinent amb la màxima prudència i evitar que es generen situacions de risc sanitari que suposen un pas arrere en els esforços individuals i col·lectius per a frenar la corba dels contagis per la covid-19”, ha insistit Marco. “Tornem a demanar prudència i responsabilitat a la ciutadania, i col·laboració a la Generalitat, per a afrontar amb la màxima normalitat possible la setmana de la no Magdalena durant la qual estan suspeses les festes”, ha apuntat.

La consellera de Sanitat, per part seua, ha reiterat la recomanació que la setmana del 8 al 12 de març siga lectiva a Castelló, insistint així en el missatge que ja va llançar el president de la Generalitat el dijous passat en el qual va remarcar la necessitat d’evitar un ambient festiu que puga derivar en situacions de risc sanitari. Unes recomanacions que la responsable de Sanitat ha fet durant la reunió i que ha traslladat també per escrit a l’Ajuntament.

En este sentit, cal assenyalar que des de Sanitat s’han constatat repunts de contagis en municipis que han passat ja per la seua setmana o dies de festes, malgrat que estes estigueren suspeses. Un increment de casos que s’atribueix a celebracions o trobades que es mantenen malgrat que les festes en si estiguen oficialment cancel·lades.[:]

CatalanSpanish