sábado, 20 abril 2024

Noticias de Castellón y provincia

La Policia Local d’Onda ha tramitat 588 multes per COVID-19Valencia contrató a 55 personas para control accesos centros de mayores

Han atés 2.000 crides ciutadanes i impost sanciones per incomplir l'estat d'alarma, actes incívics i els normes preventives.

 La Policia Local d’Onda ha realitzat un balanç, en llaures a la transparència, de les actuacions durant este any de pandèmia. Els agents s’han bolcat en la cura i protecció dels ondenses, destacant respecte a 2019 l’augment dels serveis assistencials i les crides informatives, superant les 2.000 atencions. Quant a infraccions per incomplir l’estat d’alarma, actes incívics i les normes preventives davant la Covid-19, els agents han tramitat un total de 588 denúncies.

En l’informe destaca especialment el nombre de serveis assistencials a veïns, arribant fins a les 689 intervencions, entre els quals s’inclouen assistències a menors, majors, malalts mentals, persones embriagues, assetjament, accidents laborals, mediacions veïnals, persones desaparegudes o per defunció, entre moltes altres.

Altres dades ressenyables les 241 actuacions per accidents de trànsit, les 173 denúncies per alcoholèmia i/o droga, les 187 regulacions de trànsit en actes o centres escolars, les 46 infraccions de la l’ordenança d’animals o els 370 comunicats veïnals.

Sobre este tema, l’edil de Seguretat Ciutadana, Elena Albalat, ha ressaltat que “des d’este equip de govern apostem per una policia al servei del ciutadà, més pròxima, humana i mediadora davant conflictes. Per això és fonamental treballar en la conscienciació ciutadana per a fer d’Onda una ciutat més segura i amb menys taxa de delictes”.

Per part seua, el comissari cap, Miguel Ángel Izquierdo, ha agraït “l’esforç, compromís i professionalitat que demostra cada dia tota la plantilla de la Policia Local amb l’objectiu de fer d’Onda una ciutat més segura i agradable per a viure”.

Reforç de la plantilla


Així mateix, cal destacar que l’Ajuntament d’Onda està duent a terme un procés de selecció, via concurs oposició, a fi de reforçar la plantilla de la Policia Local i millorar la seguretat dels ondenses.

Ribó y PSOE contrataron a 55 personas en noviembre para controlar el acceso a los centros de mayores que están cerrados

El Gobierno de Ribó y PSOE, en el marco de los programas de empleo de la Generalitat Valenciana, contrató en el mes de noviembre a 55 personas para atender las entradas y salidas de las personas mayores a los Centros Municipales de Actividades para Mayores que están cerrados desde el inicio de la pandemia y que las previsiones es que se mantengan sin funcionar en los próximos meses.

La concejala del Grupo Municipal Popular, Marta Torrado, ha defendido la necesidad urgente de que el Ayuntamiento impulse las políticas activas de empleo, “sobre todo centradas en dar un empleo a parados de larga duración y a personas que más está sufriendo los efectos económicos de la pandemia por COVID”, pero ha matizado que “las personas contratadas deben realizar un trabajo específico dentro de los servicios municipales o en el sector público, que esté claramente justificado, pero no parece que en este caso sea así porque los centros de mayores están cerrados”.

La edil popular ha pedido explicaciones al gobierno de Ribo y el PSPV sobre estas contrataciones ante las dudas generadas. “Hemos requerido información precisa sobre los cometidos de estas contrataciones a través de preguntas dirigidas a la concejalía de Empleo, pero no nos han aclarado qué trabajo están realizando, ni a cuántas personas mayores han atendido, ni qué horario tienen estas personas ni dónde están desempeñando sus funciones si los centros de mayores permanecen cerrados”.

Ante el apagón informativo del gobierno de Ribó sobre estas contrataciones, el Grupo Popular presentó al Síndic de Greuges una reclamación que fue admitida a trámite el pasado 21 de diciembre.

“Una vez más el Ayuntamiento de Ribó y el PSPV se niegan a dar información precisa sobre su gestión, por lo que hemos recurrido al Síndic de Greuges para que dejen ocultarla y expliquen a los valencianos dónde están trabajando estas personas y en qué consiste su trabajo”, ha manifestado Torrado.

Por último, ha señalado que “estas contrataciones se podían haber destinado a reforzar los Servicios Municipales que necesiten recursos humanos, y no a cubrir trabajos difícilmente justificables cuando los centros de mayores están cerrados”.

Últimas noticias

Contenido relacionado