El PP denúncia a À punt per “informacions errònies”

pp

El grup parlamentari popular ha interposat una denúncia amb À Punt després de l’emissió d’informacions “errònies” que tenen relació amb el PP i “danyen greument la seua imatge” davant l’absència d’una rectificació “d’acord amb la notícia emesa” per part de l’ens autonòmic.
En un comunicat, el president del grup parlamentari i portaveu de la formació en la Comissió Parlamentària de Radiotelevisió Valenciana i de l’Esplai Audiovisual, Jorge Bellver, ha recordat que À Punt “va divulgar una informació errònia relativa a la gratuïtat de l’AP7“, en la qual va arribar a assenyalar que “tots els partits a les corts excepte el PP han demanat que seguisca gratuïta a partir de 2020”, alguna cosa que “no és cert”.
Per açò, han presentat una demanda d’exercici de dret de rectificació contra la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (À Punt) per a exigir responsabilitats.
Bellver ha denunciat que “qualsevol pot saber amb un senzill exercici d’hemeroteca que el PP sempre s’ha postulat a favor de la gratuïtat de l’AP7 a partir de 2020, oposant-se a la pròrroga de la concessió de la citada autopista”.
Tant és així que el PP va votar a favor d’una proposició no de llei (PNL), recolzada unànimement per tots els grups, en la sessió de la Comissió d’Obres Públiques, Infraestructures i transports celebrada el dia 23 de febrer de 2016.
A més, un altre dels “greus errors” que s’arreplega en la demanda té a veure amb una altra informació “errònia” relativa a la Llei aprovada en 2015 per a la recuperació del servei públic de radi i televisió autonòmica, en assenyalar que la mateixa es va aprovar “amb el vot a favor del PSPV, Compromís i Podem, l’abstenció de Ciutadans i el vot en contra del PP”, la qual cosa no és cert, ja que el PP “es va abstenir”, alguna cosa “fàcil de comprovar”.
Bellver ha avançat que es va remetre una carta a la directora de l’ens, Empar Marco, instant-li a publicar una rectificació en el termini de tres dies tal com marca la llei “sense que fins avui s’haja procedit a la lectura de la rectificació remesa per part del citat mitjà de comunicació televisiu”.
Segons s’arreplega, la divulgació per part del mitjà de comunicació d’aquestes notícies errònies i la falta de divulgació de la rectificació remesa, danyen greument la imatge del PP i per açò, insta a À Punt a “difondre íntegrament la rectificació en els seus propis termes, amb rellevància semblant a la qual se li va donar a la notícia errònia, sense comentaris ni postil·les”.
Bellver ha assenyalat que no és l’únic cas de “manipulació” que el PP ha patit en els pocs dies que porta en marxa, ja que, en el primer debat televisat de la cadena van assistir “sorpresos a un debat editat i seccionat, on el PP, el partit més votat pels ciutadans que estan veient la tele, sospitosament desapareixia en el bloc de conclusions en favor dels grups polítics que sustenten el Botànic”.
“L’objectivitat ha quedat molt compromesa en À Punt. Teníem esperances en què començara amb llibertat i independència però el primer dia ja l’havien venut”, ha conclòs. EFE