[:es]El Pleno de Sagunt acuerda instar a Correos a que amplíe el horario de las dos oficinas[:ca]El Ple de Sagunt acorda instar Correus que amplie l’horari de les dos oficines[:]

La moción presentada por Compromís solicita la reapertura de ambas oficinas los sábados por la mañana y que el servicio de tarde también se preste en Sagunto.

[:es]El Pleno instará a la Sociedad Anónima Estatal de Correos y Telégrafos a que amplíe el horario de las oficinas de Sagunto y de Puerto de Sagunto. La moción de Compromís, presentada por el portavoz del grupo municipal Quico Fernández, ha salido adelante por unanimidad.

El municipio de Sagunto cuenta con dos oficinas de Correos, una en la avenida Sants de la Pedra 75 y otra en la avenida Camp de Morvedre 113. Según recoge el documento, «desde que se implantó el Estado de Alarma en el mes de marzo, ambas oficinas han reducido su horario. Actualmente la oficina de Sagunto abre por las mañanas, de lunes a viernes de 8.30 a 14.30 horas, y la de Puerto de Sagunto de lunes a viernes de 8.30 a 20.30, cuando antes de la pandemia ambas oficinas abrían también los sábado de mañana de 9.30 a 13 horas».

La moción señala que esta limitación de los horarios «no es una medida tomada de forma unilateral en nuestra localidad, sino que también se ha hecho en muchas otras ciudades y pueblos. Reducir el horario empeora la calidad del servicio y dificulta el acceso al servicio postal a algunas personas que por motivos de trabajo solo pueden acudir a enviar o recibir dinero, recoger notificaciones, paquetes y documentación a su oficina durante las tardes o los sábados», dando resultado a que si alguna persona quiere hacer alguna gestión durante el fin de semana debe desplazarse a Valencia.

Por estos motivos, el Pleno ha acordado instar a Correos a la reapertura de las oficinas de Sagunto y Puerto de Sagunto los sábados por la mañana, a la apertura durante las tardes de la oficina de Sagunto, al menos dos veces por semana, en función de la demanda del servicio postal, así como trasladar estos acuerdos a la Jefatura Provincial de Correos y Telégrafos de Valencia y a la Sociedad Estatal de Correos y Telégrafos.[:ca]El Ple instarà la Societat Anònima Estatal de Correus i Telègrafs al fet que amplie l’horari de les oficines de Sagunt i del Port de Sagunt. La moció de Compromís, presentada pel portaveu del grup municipal Quico Fernández, ha tirat avant per unanimitat.

El municipi de Sagunt compta amb dos oficines de Correus, una en l’avinguda Sants de la Pedra 75 i una altra en l’avinguda Camp de Morvedre 113. Segons recull el document, «des que es va implantar l’Estat d’Alarma el mes de març, totes dos oficines han reduït el seu horari. Actualment l’oficina de Sagunt obri als matins, de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30 hores, i la de Port de Sagunt de dilluns a divendres de 8.30 a 20.30, quan abans de la pandèmia totes dos oficines obrien també els dissabtes de demà de 9.30 a 13 hores».

La moció assenyala que esta limitació dels horaris «no és una mesura presa de manera unilateral en la nostra localitat, sinó que també s’ha fet en moltes altres ciutats i pobles. Reduir l’horari empitjora la qualitat del servici i dificulta l’accés al servici postal a algunes persones que per motius de treball només poden acudir a enviar o rebre diners, recollir notificacions, paquets i documentació a la seua oficina durant les vesprades o els dissabtes», donant resultat al fet que si alguna persona vol fer alguna gestió durant el cap de setmana, ha de desplaçar-se a València.

Per estos motius, el Ple ha acordat instar Correus a la reobertura de les oficines de Sagunt i del Port de Sagunt els dissabtes al matí, a l’obertura durant les vesprades de l’oficina de Sagunt, almenys dos vegades per setmana, en funció de la demanda del servei postal, així com traslladar estos acords a la Prefectura Provincial de Correus i Telègrafs de València i a la Societat Estatal de Correus i Telègrafs.[:]



CatalanSpanish